سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام آفریننده‏ی زیبایی‏ها

کاج مطبق ( Araucaric excelsa )

گیاهی  است سوزنی  برگ  و زیبا و از خانواده  آراکریاسه  با شاخه های  مطبق ،  موطن  اصلی  آن جزیره نور فولک استرالیا است . رشد آن در محیط طبیعی زیاد ولی در آپارتمان به کندی رشد مینماید  احتیاج به اکسیژن فراوان دارد و درجه حرارت بالا را تحمل نمی کند .

 

نیازها :
نور :اگرچه سایه را تحمل می کند ولی نزدیک به پنجره با نور  ملایم  نگهداری کنید  البته قابلیت نگهداری در  آفتاب را نیز دارد که بهتر  است   در بهار و تابستان آنرا در خارج از آپارتمان نگهداری کنید . در نور کامل بدون تابش  آفتاب سبزتر  میماند ولی در آفتاب بهتر رشد می کند . هر چند  وقت  یکبار آنرا 180 درجه بچرخانید تا به طرف نور منحرف نشود .
دما :قابلیت تحمل همه دما ها را دارد به  همین دلیل می توان آنرا  در داخل یا خارج از  آپارتمان   نگهداری کرد .  ( به عنوان گیاه باغچه ای و  آپارتمانی کاربرد دارد  ) .
آبیاری : در تابستان هفته ای دو بار و در زمستان در 7 تا 10 روز یکبار آبیاری نما یید  خاک را همیشه مرطوب نگهدارید  .
خاک :خاک کمپوست برای این گیاه مناسب است  . خاک را سبک تهیه نمایید  مخلوطی از دو قسمت گل  و سه قسمت  برگ پوسیده برای این گیاه مناسب است .
تکثیر : تکثیر کاج مطبق در خانه بسیار مشکل و تقریبا ناممکن است . برای  تکثیر از  بذر یا قلمه استفاده می شود که البته قلمه باید از انتها ی ساقه گیاه باشد  در غیر اینصورت گیاه حاصل کج در می آید.




مصیب مشتاق ::: شنبه 86/5/13::: ساعت 9:47 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :51435
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<